اشتباهات مهلک در مورد ثبت شرکت

بازدید: 1763 بازدید
اشتباهات مهلک در مورد ثبت شرکت

اشتباهات مهلک در مورد ثبت شرکت

بزرگترین اشتباهاتی که معمولا افراد در ثبت شرکت انجام می دهند عبارت است از :

 

اشتباهات مهلک در مورد ثبت شرکت

 

۱- عدم شناخت کافی نسبت به سایر شرکا .

این مساله باعث صدمات جبران ناپذیری می گردد از جمله سوء استفاده اشخاص سودجو ، زیر سوال رفتن اعتبار کل شرکت ، عدم امکان در انحلال شرکت ، عدم امکان تغییرات شرکت و تشکیل جلسه ، عدم امکان خروج فرد سود جو از شرکت به سهولت ، امکان بوجود آمدن ورشکستگی و … .

 

۲-عدم آشنایی با قانون تجارت و عدم مطالعه قوانین ثبت شرکت .

این مساله باعث بسیاری عوارض جبران ناپذیر به شرکت می گردد .مثلا ندانستن تفاوت بین ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص یا تفاوت بین موسسه و شرکت .چون تصمیم بین مسئولیت محدود و سهامی خاص از تصمیمات مهم میباشد .

همانطور که میدانیم شرکت مسوولیت محدود به سهامی خاص و بالعکس ثابل تبدیل نمی باشد . هر چند که قانون تجارت کمی نامفهوم بنظر میرسد اما مطالعه مکرر آن و استفاده از مشاور در تفهیم بندهای آن و مطالعه کتاب های حقوقی میتواند به فهم بیشتر آن کمک کند .

این مطلب را از دست ندهید!
ثبت عیدی و پاداش

 

۳- عدم آشنایی با روند ثبت شرکت .

این مساله باعث چند باره کاری و دوباره کاری های مکرری می گردد . هر بار برگشت بعلت دوباره کاری و ندانستن مراحل ثبت شرکت میتواند روند کار ثبت را برای چند هفته به تعویق بیندازد .

 

۴- عدم اهمیت به سرمایه ثبتی شرکت.

سرمایه ثبتی شرکت از جمله مواردیست که سهامداران و مدیران نسبه به آن بی اهمیت عمل میکنند . بسیاری از شرکتها با حداقل سرمایه یعنی سرمایه ثبتی ۱۰۰۰/۰۰۰ ریال ثبت میشوند . این سرمایه سالهاست که بصورت غلط مصطلح در قانون تجارت درآمده است .

این سرمایه شاید برای سالها قبل مقبول بوده اما همه میدانیم که ارزش این پول پایین میباشد و نمیتواند بعنوان اندوخته یا توان مالی شرکت قلمداد گردد . در این سالها شرکتهایی با این سرمایه ثبت و اقدام به کلاهبرداری های کلانی در سطح وسیع کرده اند .

اما باید گفت سرمایه ثبتی شرکت یک پارامتر تاثیرگذار در اعتبار شرکت قلمداد می گردد . یعنی موسسات مالی اعتباری ، بانکها و شرکتهای مناقصه گذار به سرمایه شرکتها توجه ویژه ای مینمایند . سرمایه ثبتی شرکت نشانه اعتبار شرکت میباشد .

هرچند که در ثبت شرکت مسئولیت محدود و ثبت موسسه سرمایه ثبتی اظهاری میباشد و تنها در شرکتهای سهامی خاص سرمایه غیر اظهاری میباشد (یعنی باید در حسابی بلوکه گردد )اما بازهم نشان دهنده توان مالی شرکا میتواند قلمداد گردد . تعیین سرمایه ثبتی معقول و منطقی از الزامات ثبت شرکت میباشد .

این مطلب را از دست ندهید!
مفروضات حسابداری

 

۵- عدم توجه به مسائل مالیاتی شرکت .

همزمان با ثبت شرکت و تامین مایحتاج فیزیکی شرکت میبایست به مسائل مالیاتی شرکت نیز توجه ویژه ای گردد . گاها بسیاری از افراد از جرایم سنگین مالیاتی شکایت میکنند. اما از این نکته نباید گذشت که بی اطلاعی از قوانین باعث این تبعات سنگین مالیاتی گردیده است . اخذ دفاتر پلمپ بصورت سالانه ، مالیات ۲ در هزار ، اظهارنامه مالیاتی سالانه ،گزارش ارزش افزوده همگی از مواردی است که باید به آن توجه نمود.

مطالعه بیشتر