اکسل اوراق قرضه پرداختنی

بازدید: 4423 بازدید

اکسل اوراق قرضه پرداختنی    

گسترش روز افزون فعالیت های شرکت های تجاری از طریق ایجاد فعالیت های بلند مدت یکی از کامل ترین راه های تامین مالی است که صاحبان اصلی واحدتجاری ضمن حفظ اعمال کنترل واحدتجاری با سرمایه گذاری محدود به سود بیشتری دست می یابند .نمونه بارز بدهی های بلندمدت عبارت اند از اوراق قرضه پرداختنی ،اسناد پرداختنی بلند مدت ،تسهیلات بلندمدت پرداختنی و ذخیره مزایای پایان خدمت کاکنان .

 

یکی از متداول ترین ابزار های تامین مالی اوراق قرضه می باشد :

اوراق قرضه سندی است که به موجب آن انتشار دهنده متعهد می‌شود مبالغ مشخصی (بهره سالانه یا طی دوره های مشخص) را به دارنده آن پرداخت کند و در زمان سررسید اصل مبلغ را باز پرداخت کند. دارنده اوراق به عنوان بستانکار حق دریافت اصل (در زمان سررسید) و بهره (زی دوره های پرداخت بهره) آن را دارد ولی هیچ مالکیتی در شرکت ندارد.

اوراق قرضه از اوراق بهادار است و طبق آن صادر کننده به خریدار بدهکار می‌شود. این سند دارای سررسید است و مبلغ آن در زمان سررسید به وسیله ی صادرکننده پرداخت می‌شود. این اوراق دارای کوپن بهره هستند و بهرهای  آن‌ها در فواصل زمانی معیّنی توسط بانک که نمایندگی صدور اوراق را دارد، پرداخت می‌شود.

این مطلب را از دست ندهید!
مصاديق جرم جعل

از نظر زمان سررسید، اوراق قرضه به سه دسته ی کوتاه مدّت، میان مدّت و بلندمدّت تقسیم می‌شوند. سررسید اوراق کوتاه مدّت بین یک تا پنج سال، سررسید اوراق میان مدّت بین پنج تا ده سال و سررسید اوراق بلند مدّت معمولاً بیش از ده سال است

اکسل محاسبه اوراق قرضه پرداختنی

این فایل (اکسل اوراق قرضه پرداختنی) مخصوص درس میانه ۲ حسابداری ، فصل بدهی های بلند مدت مدت  قسمت  اوراق قرضه پرداختنی می باشد که ما در اینجا به صورت کاملا فانتزی با طراحی بسیار زیبا در قالب اکسل  ایجاد کرده ایم .

در این فایل ازرش فعلی اوراق  و همچنین جدول استهلاک صرف و کسر و نیز محاسبه بهره ها طی سنوات تا زمان سررسید در هر دوره  به دو روش مستقیم و نرخ بهره موثر طراحی شده است …امیدواریم از استفاده  آن نهایت لذت را ببرید.

دانلود رایگان برنامه

[purchase_link id=”10232″ text=”دانلود رایگان” style=”button” color=”green”]

 

طراحی و ارائه توسط آقای محمد طاهری

۰۹۳۷۹۱۵۴۲۱۹

مطالعه بیشتر